Skip to main content

Undang-Undang Pelik@Lain Dari Yang Lain part 1..

                  Di seluruh dunia terdapat beberapa undang-undang yang mungkin bagi kita sedikit pelik@lain dari yang lain yang telah diamalkan selama bertahun-tahun yang tidak pernah kita dengar sebelum ini yang mana sesetengahnya membuat kita tertanya-tanya kisah disebaliknya sehingga ianya digubal menjadi larangan..antaranya..


1) Di Victoria, hanya seorang juruelektrik yang berkelayakan sahaja dibenarkan untuk menukar lampu (light bulb)..jika seseorang yang tidak berkelayakan didapati menukar lampu sendiri,ia adalah dikira menyalahi undang-undang dan dikenakan denda sehingga 10 dolar australia..

Image result for big smile
2) Di Milan, terdapat undang-undang yang mewajibkan rakyatnya untuk senyum setiap masa kecuali semasa di dalam hospital atau upacara pengebumian. jika tidak,mereka harus membayar denda..

3)Winnie the pooh adalah diharamkan dari taman permainan di Tuszyn, Poland. Ini kerana,menurut mereka Winnie tidak sesuai untuk anak kecil kerana Pooh separuh bogel..
Image result for winnie the pooh

4) Di England terdapat satu undang-undang yang melarang rakyatnya@sesiapa mati di dalam dewan parlimennya.

5) Di Bandar Chelyabinsk,Rusia..penduduknya dilarang dari memandu kereta yang kotor. sesiapa yang melanggar undang-undang ini akan dikenakan denda.
**kereta dorang ni confirm bersih belaka kan..**

6) Di Switzerland, flush tandas selepas jam 10 malam di dalam apartment adalah diharamkan. kerajaan Switzerland menganggapnya sebagai pencemaran bunyi.
**kalau nak melepas hajat pastikan sebelum jam 10 malam,kalau tak..jadi perkasam laa jawabnya..***

7) Pada tahun 2009,Jepun meluluskan undang-undang yang mana mengharamkan penduduknya menjadi gemuk..
Image result for sumo

8) Di Samoa, adalah menyalahi undang-undang jika anda terlupa tarikh lahir isteri anda..
***kalau buat kat Malaysia best jugak ni..***

9) Di Baltimore.Maryland adalah diharamkan untuk membawa singa ke pawagam..
Image result for lion in cinema
***doe..agak-agak laa nak bawak date tengok wayang..singa doe..dia tak makan popcorn..***

10) Di Providence, Rhode Island, menjual ubat gigi dan berus gigi kepada pelanggan yang sama pada hari ahad adalah menyalahi undang-undang..
***yang ni aku pening gak memikirkan sebab muhasababnya..***

                    Antara yang terpelik kat atas tu Sha paling suka yang nombor 8 tu...hihi..

Comments

  1. Senyum sokmo.. 😀😀😀😀

    ReplyDelete
  2. nice info, banyak jugak undang2 pelik kat dunia ni
    paling takleh blah yg kat swiss tu kot.. kesian org yg nak membuang hajat lps pukul 10

    ReplyDelete
  3. Pelik-pelik sungguh dunia ni..

    ReplyDelete

Post a Comment

Beli buku beli pen,
Tulis nota buat catatan
Terima kasih sudi komen,
kunjungan kembali dijanjikan.

Popular posts from this blog

"Makeover'' Jubah Terpakai Jadi Blouse

       Holaaa cute visitors 😘😘😘 Pokok pangkal entry harini bermula dengan bebelan Encik Suami... Jubah ni Sha jahit time nak ikut dinner jabatan. Dan Encik Suami kata  📢 "asal ada dinner/function  tak sah takbuat baju baru..pakainya sekali jer,pastu simpan dalam almari''😏 ....memang betul pon  ^_^  so terus dapat inspirasi nak makeover kepada benda lain, blouse contohnya...boleh pakai jalan-jalan selalu..duit pun jimat..sejuk wallet laki i🙏 . ini gambar asal sebelum makeover ..

Segmen : New Year Blogwalking Januari by Sulyanie Ghazali

*klik banner untuk join. ♥ Tarikh tutup : Taktau lagi hahaha. Nanti sul bagitau. ♥ Tujuan segmen nie untuk memudahkan sul dan peserta-peseta blogwalking dan follow blog-blog peserta yang lain. ♥ Senarai peserta akan diupdate setiap hari sabtu. ♥ Rajin-rajin kan diri jenguk + follow blog peserta yee. Dapat tambah follower jugak :) Syarat dia simple jee. Hope segmen nie dapat sambutan. Jom join ramai-ramai :)

Sebab-sebab perempuan tak layan lelaki

       Okey guys.. pernah tak korang?? nak tackle perempuan ended with  tak kena layan.. even  tak kena pandang  pon??..selalunya first impression korang... "ciss..sombong!..tak lawa mana pon.."..betul tak?..perempuan kalau jenis yang suka melayan selalu kena cop murahan..kalau jual mahal korang cakap sombong lak..lelaki suka minta gambar perempuan, kalau lawa boleh ajak couple.. kalau tak lawa sepantas kilat jari tu tekan button 'block'.. kan kan kan..hihi...tapi TAK SEMUA lelaki   camtu..         Perempuan yang tak layan lelaki tak semestinya diorang tu sombong..diorang mesti ada sebab dan alasan tersendiri..antara sebab-sebab perempuan tak layan lelaki..?