Skip to main content

Rutin Wajib Semasa Update Blog

        Hai semuaa!..entry hari ni aku mulakan dengan satu soalan, apa perkara rutin yang korang akan buat semasa update blog?..kalau aku..first thing yang aku akan buat adalah buat entry baru dan schedulekan bila nak publish... contohnya segmen, aku kan godek-godek blog kawan-kawan cari segmen untuk dipublish pada hari jumaat..kenapa jumaat??..sebab...aku cuma publish / join segmen pada setiap hari jumaat (maksimum 3 segmen)..hari sabtu pula aku prefer kongsi  entry yang bermanfaat..manakala hari selasa more to something yang aku rasa nak share pada hari tersebut ( kalau ada idea nak menulis)
     
 Lepas tu aku akan semak  komen pada entry yang lepas. Aku akan balas setiap komen, sependek mana pon komen korang aku tetap akan reply (kecuali aku terlepas pandang)..lepas balas komen aku kan balas balik kunjungan dan baca entry pada blog si pengomen yang terhormat..tak lupa juga aku akan follow jika aku belum follow dan korang inform dah follow aku,lagi senang aku nak follow (amboiii banyaknya follow)..
       Kemudian aku akan balas kunjungan kawan-kawan yang tersangat sweet yang tinggalkan jejak kat chatbox..aku akan terjah balik..Next, aku akan tengok update pada blog follower-follower aku ..masa tu juga aku akan follow dorang balik jika ada yang aku belum follow..last sekali aku akan cek nuffnang untuk terjah balik dorang yang klik iklan nuff kat blog aku..

Comments

  1. masukkan sekali rutin wajib...
    blogwalking ke blog saya... hehehe.. :)

    ReplyDelete
  2. Salam,
    senarai pemenang segmen www.sitisharini.com telah diupdate kat entry yang sama dengan segmen.
    Thanks for joining=))

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks cik Siti..dah cek dah..Sha menang an3..hihi ^_^

      Delete
  3. Amboiiii !! Tengok rutin tu dah macam sama busy dengan ADUN2 Yang Berhormat..
    Blogwalking = melawat kawasan2..
    Komen2 = beri ucapan2 kat majlis2
    Balas kunjungan chat = Balas kunjungan2 kabinet
    Update follower = Balas kepercayaan pengikut dan pengundi2

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..ADUN lagi buzy kot...aikkk mana tau rutin kerja ADUN ni..

      Delete
  4. ooo., bnyak nk buat tu., aku klu rajin aku buat gak., klu malas aku ping je kt memane yg bekenaan., pastu bia la brabuk., huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada masa Sha malas gak..hihi..bila dah time rajin tu terlebih rajin lak ^_^

      Delete
  5. tolong bg tips nak idea tulis blog ni! hahahah ><

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulis je apa yang Sya rasa nak tulis yang penting enjoy berblogging ^_^

      Delete
  6. Kak Sha first sekali bukak Nuffnang dulu, tengok $$$. Pehtu baru semangat nak blogging, ekekeke. :D

    Tambahkan rutin bw blog Kak Sha ye! Jangan lupe! ^^

    ReplyDelete
  7. wah bagusnya... tapi kadang-kadang blogwalking ni penat juga kan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah..kadang2 bila dah datang malas nak blogwalking tu Sha tengok gambar jer pastu komen..oppss ^_^

      Delete
  8. Wah ada jadual yer bila nak up pasal segmen...bertuahlah awak ada masa tapi kitew ni agak kurang masa.tapi bila dah update satu hari tu banyak2 mesti orang pun boring kan..

    ReplyDelete
  9. boleh dapat anugerah tokoh blogger tekun 2015

    ReplyDelete

Post a Comment

Beli buku beli pen,
Tulis nota buat catatan
Terima kasih sudi komen,
kunjungan kembali dijanjikan.

Popular posts from this blog

"Makeover'' Jubah Terpakai Jadi Blouse

       Holaaa cute visitors 😘😘😘 Pokok pangkal entry harini bermula dengan bebelan Encik Suami... Jubah ni Sha jahit time nak ikut dinner jabatan. Dan Encik Suami kata  📢 "asal ada dinner/function  tak sah takbuat baju baru..pakainya sekali jer,pastu simpan dalam almari''😏 ....memang betul pon  ^_^  so terus dapat inspirasi nak makeover kepada benda lain, blouse contohnya...boleh pakai jalan-jalan selalu..duit pun jimat..sejuk wallet laki i🙏 . ini gambar asal sebelum makeover ..

Segmen : New Year Blogwalking Januari by Sulyanie Ghazali

*klik banner untuk join. ♥ Tarikh tutup : Taktau lagi hahaha. Nanti sul bagitau. ♥ Tujuan segmen nie untuk memudahkan sul dan peserta-peseta blogwalking dan follow blog-blog peserta yang lain. ♥ Senarai peserta akan diupdate setiap hari sabtu. ♥ Rajin-rajin kan diri jenguk + follow blog peserta yee. Dapat tambah follower jugak :) Syarat dia simple jee. Hope segmen nie dapat sambutan. Jom join ramai-ramai :)

Sebab-sebab perempuan tak layan lelaki

       Okey guys.. pernah tak korang?? nak tackle perempuan ended with  tak kena layan.. even  tak kena pandang  pon??..selalunya first impression korang... "ciss..sombong!..tak lawa mana pon.."..betul tak?..perempuan kalau jenis yang suka melayan selalu kena cop murahan..kalau jual mahal korang cakap sombong lak..lelaki suka minta gambar perempuan, kalau lawa boleh ajak couple.. kalau tak lawa sepantas kilat jari tu tekan button 'block'.. kan kan kan..hihi...tapi TAK SEMUA lelaki   camtu..         Perempuan yang tak layan lelaki tak semestinya diorang tu sombong..diorang mesti ada sebab dan alasan tersendiri..antara sebab-sebab perempuan tak layan lelaki..?