7.5.15

Alia Haryanie - Wanita yang Tabah

           Kepada sesiapa yang mengikuti perkembangan blogger Alia Haryanie pastinya sudah tahu kisah hidup dan ketabahan beliau selepas dihujani dengan pelbagai ujian. Tadi aku terbaca satu entry mengenai Alia Haryanie, seorang ibu tunggal yang ditinggal suami, sering keluar masuk hospital kerana penyakit yang dihidapi beliau. Satu persatu entry beliau aku 'kupas' bertemankan tisu...sebak weii..apatah lagi bila aku tengok gambar anak-anak beliau, air mata tak berhenti berlinang...

      Life is test...the one who kneels to Allah (Taala) can stand up to anything. Hidup tidak selamanya indah..dan tidak selamanya menongkah langit..dan tidak selamanya langit itu mendung,penuh dengan awan...hidup ibarat roda,tak selamanya berada di atas dan tak selamanya berada di bawah. Kasih mama pada anak anak sehingga hujung nyawa..Bertabahlah wahai permata hati mama menghadapi ujian Ilahi.Sesungguhnya Allah Maha Mendengar dan Maha Pengasihani.Kita ada Allah,Allah itu dekat..

           (sedikit coretan dari blog Alia Haryanie)
   
             
        Alia Haryanie kini hanya mampu menyara anak-anak dengan berniaga secara online disebabkan oleh faktor kesihatan dan fizikal yang tidak mengizinkan. Berikut merupakan antara barangan jualan beliau :
 Kain pasang RM50 termasuk pos laju (harga modal)


             

*klik SINI untuk lebih banyak pilihan *

Serunding dan popia

   

Serunding Daging 250 gram RM 18
Serunding Ayam 250 gram RM 18
Serunding Ikan 250 gram RM 12
Popia Simpul   Rm 30 sekilo
Karipap mini berintikan serunding ikan Rm 26 sekilo
Untuk sebarang tempahan pm : Alia Haryanie - 012-9218016
                                                         Email - haryanie.alia@yahoo.com
                                            Facebook - alia haryanie

* tak rugi membantu orang lain yang dalam kesusahan walau hanya membantu menyebarkan *

9 comments:

  1. Allahuuu...

    Semoga perniagaannya terus maju. Terima kasih sbb beritahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama kita doakan yang terbaik untuk beliau..

      Delete
  2. sedih bila baca kisah blogger Alia Haryanie ni .. harap-harap kita semua dapat la membantu Alia Haryanie ni walaupun dengan menulis kan . http://tetamu89.blogspot.com/2015/05/kisah-blogger-alia-haryanie-seorang-wanita-tabah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...kita bantu dengan cara yang kita mampu..thanks sudi baca ^_^

      Delete
  3. Ya, hidup ini adalah ujian.. kerana ujian itu mendekatkan kita kepada Pencipta... :)
    kita doakan Alia tabah dan semoga satu hari nanti hidup dia akan berubah menjadi lebih baik.... Aamiin....


    ReplyDelete
  4. Semoga beliau terus dimurahkan rezeki. Kita pun dah tahu keadaan sis Alia ni begini, bolehlah bantu dengan beli produk2nya.

    ReplyDelete

Beli buku beli pen,
Tulis nota buat catatan
Terima kasih sudi komen,
kunjungan kembali dijanjikan.