Skip to main content

Dulu Badman Sekarang Gentleman

          Masa aku form 5 dulu approximately tahun 200_jeng3..ada sorang mamat ni..tiap hari buat aku menyampah tengok muka dia..asal dia tercongok depan aku..nak pinjam homework laa tuu!..mula laa buat muka and mempergunakan status bestfriend kitorang untuk pancing aku! Benci!...siapa mamat tu?...ehem-ehem ke??..memang takkk arr!..nama tuan empunya badan En Ramadhan Zaini, classmate aku dan juga bestfriend aku..baik orangnya..selalu tolong aku..aku selalu tolong dia gak..so kira baik laa aku..kahkahkah *poyo*..
       
      Tapi yang buat aku menyampah seguni ngan budak ni..selalu malas buat homework!..the next day..early in the morning..mula laa buat muka simpati depan aku..another thing yang buat aku semak ngan mamat ni..selalu minta tolong aku kalau bab nak tackle perempuan.. aku ni yang jadi mangsa minta nombor telefon !..pernah sekali aku sound dia "ko ni belajar malas. Nak tackle pompuan bukan main lagi. Nanti nak bagi anak dara orang makan apa ?? Zaman sekarang hantaran berpuluh-puluh K..ko nak bagi apa kalau tak ada masa depan??"
       Slumber badak dia jawab kat aku.."ehh tak apa..aku kawen ngan kau..haaa..ko kan dah kenal aku sangat ..kalau tak ada beras....no hal!..rumput banyak kat tepi jalan..leh buat cucur rumput ke...sup rumput ke..makanan sihat.haaaa." ....kuanghajooooooo...aku tak leh lupa sampai sekarang..hihi.
      Syukur Alhamdulillah mulut dia tak masin sebab minggu lepas aku dapat jemputan ke majlis kawen dia..kawen jugak budak playboy ni opppss!..itu duluuuuuu..hehe..sekarang dia dah jadi budak baik..kerja pon bagus..pendidik anak bangsa....dulu naik kapcai..sekarang dah ada avanza..tahniah Adhan..aku doakan jodoh korang berkekalan hingga ke akhir hayat, hingga ke Jannah..bertuah mem ko dapat suami macam ko..dulu ko selalu tolong aku..kalau aku tak ada transport nak g kelas tambahan, ko laa selalu jadi mangsa buli aku jadi transport aku kahkahkah..ehh aku ke kau yang jahat lam cerita ni sebenarnya..??????...(2x5)..bila ko baca entry ni, jujur aku rindu nak sakat ko di bulan puasa cam dulu-dulu..ko ingat tak betapa sweetnya aku dulu selalu nyanyi depan ko "berlalulah sudah ramadhan..sebulan berpuasaaaaaa..lalalala"..hahahaha!!!

Comments

  1. Hahaha best juga ada best friend lelaki kan? Saya dulu sekolah menengah semua perempuan so memg tak jumpa lelaki langsung :/ hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. oww yeke..best gak laaa ada kawan laki..tapi sometimes annoying sebab dorang kasar sikit hehe

      Delete
  2. Mula2 baca tu best macam best friend aje... nak sampai ending terasa macam Kuch Kuch Hota Hai pulak..Emmm best friend ehhh? ahakssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..mana ada kuch kuch hota hai..tak ada kaitan ngan hati dan perasaan pon encik oiiiii ^_^ kawan satu kelas..

      Delete
  3. so sweet... kawan kawan sekolah yang boleh marah2 ni jarang ada... yang kaki merajuk ada lah... yang dah kahwin dua tiga kali pun ada... hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..Sha pon ramai kawan yang kuat merajuk dulu.. ^_^

      Delete
  4. Hehehe, kalau ada bestfren lelaki masa zaman sekolah ni best sebenarnya, kan? Teringat sampai sekarang, hehehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laaaa apalagi kalau banyak kenangan pahit manis leh cerita sampai ke anak cucu hehe

      Delete
  5. harap2 dia tak bagi bini dia makan rumput

    ReplyDelete

Post a Comment

Beli buku beli pen,
Tulis nota buat catatan
Terima kasih sudi komen,
kunjungan kembali dijanjikan.

Popular posts from this blog

"Makeover'' Jubah Terpakai Jadi Blouse

       Holaaa cute visitors 😘😘😘 Pokok pangkal entry harini bermula dengan bebelan Encik Suami... Jubah ni Sha jahit time nak ikut dinner jabatan. Dan Encik Suami kata  📢 "asal ada dinner/function  tak sah takbuat baju baru..pakainya sekali jer,pastu simpan dalam almari''😏 ....memang betul pon  ^_^  so terus dapat inspirasi nak makeover kepada benda lain, blouse contohnya...boleh pakai jalan-jalan selalu..duit pun jimat..sejuk wallet laki i🙏 . ini gambar asal sebelum makeover ..

Segmen : New Year Blogwalking Januari by Sulyanie Ghazali

*klik banner untuk join. ♥ Tarikh tutup : Taktau lagi hahaha. Nanti sul bagitau. ♥ Tujuan segmen nie untuk memudahkan sul dan peserta-peseta blogwalking dan follow blog-blog peserta yang lain. ♥ Senarai peserta akan diupdate setiap hari sabtu. ♥ Rajin-rajin kan diri jenguk + follow blog peserta yee. Dapat tambah follower jugak :) Syarat dia simple jee. Hope segmen nie dapat sambutan. Jom join ramai-ramai :)

Sebab-sebab perempuan tak layan lelaki

       Okey guys.. pernah tak korang?? nak tackle perempuan ended with  tak kena layan.. even  tak kena pandang  pon??..selalunya first impression korang... "ciss..sombong!..tak lawa mana pon.."..betul tak?..perempuan kalau jenis yang suka melayan selalu kena cop murahan..kalau jual mahal korang cakap sombong lak..lelaki suka minta gambar perempuan, kalau lawa boleh ajak couple.. kalau tak lawa sepantas kilat jari tu tekan button 'block'.. kan kan kan..hihi...tapi TAK SEMUA lelaki   camtu..         Perempuan yang tak layan lelaki tak semestinya diorang tu sombong..diorang mesti ada sebab dan alasan tersendiri..antara sebab-sebab perempuan tak layan lelaki..?